Saturday, October 1, 2011

Jejak Kasihan Raya

Gitu.....jejak kasih-kasihan. Padahal gathering raya je...ahad lepas Bayu wat openhos kat bangi..da set2 nak jumpe2 comolot ngan 5-6 org bff yg memasing mahasibuk punye org...depa semer dok kl, aku jek tercampak dibumi hang tuah ni..haices..itupun x semer yg ada..asben dada ada kelas, dak illa g ipoh..dr melaka gua trus la ke umh mak datin ida kat ptrajaya. dia msk kuetoew yg sedakk...borak2..trus ke umh bayu...xdan la nk gosip2 ngan hebat maklum la anak gua kan antisosial gitu..dia ngan org yg baru kenal mmg xde la nak bsosial, melepek jek ngan gua. tp dpt jumpe muke pon da kire ok la..tgk kadar tumbesaran ke kan..hahaha...yg dtg ada la maya+masrun, datin ida, shaf+atan n anak memasing...haih memasing anak keliling pggang dah..si suami pon nk comolot gak ngan sesama suami..maklum semer kawen ngan kwn2..xkwn pon wajib jd kawan..hik3...bayu msk rendang ayam kg..sedakkk...ada sate, spaggeti goreng n mcm2 la lg. Setel umh bayu, g umh dada plak. Sian kan..x dpt dtg umh byu..xpe..gua n ida dtg...da alang2 gua ada kl..g la..lgpon da lama x g umh dia. Dulu ms rumaja..umh dada tu port baeekk punya utk melepak..tgk AF (walau dada x minat) dan tido dan meronggeng dgn jayanya...dada pon da msk spaghti jugak tp ada garlic bread+mushroom soup..bajet omputess gitu. Lps da gosip2 sikit, gua anto ida balik..dan trus blik melaka. Tu je la alkisah gathering yg x seberapa. Btw, tq to uolss...dpt jumpe kejap pon dah oke. Pastu memasing ksi la souvenir..ada dr ostolia..bali..bkt tggi indon..gua je xdo..melaka punye uols nak x??kih3...

ida-shaf-maya-bayu
kami yg da nak senja..huhu
para suami's
me & cikgu shaf...
me & madam maya
me & datin ida
me - datin ida - tuan umah cikpuan bayu
us

Moral : Sekali setahun berjumpa, walau sekejap tp x mengapa. Kalau ada sumur di ladang, boleh sy menumpang mandi, kalau ada umur yg pjg, bolehla buat openhos lagi..yiaahuu!!

2 comments:

illa said...

huaaaaaaaaaaaaaaaaaa mana aku????

Unknown said...

sy suke semua gambar2 disini.. :)

wei..kita masih belum senja.. muda gi.. br 30-an.. jamu mak dara kan ado!! apa lagi..kui kui kui