Sunday, October 16, 2011

Hallamakkk aiii

Tuiii..gua meludah. Puiii...belog meludah gua kembali. Kami saling ludah-meludah ke muka memasing. Tapi gua smpt mengelak kekiri dan kekanan. Ahad ni kan gua keje (xtahu2 lagi ke?)..dan bile ahad mnjelma scra otomatik ia akan menjadi ari paling bosan sepanjang tahun. Gua mula menggodek2 belog utk ubah template, layout n b/ground. Dgn hrpn blog gua berubah rupa..supaya nampak lebeh ohsemm dan cool gitu. Sbg org yg xreti coding ini, maka kt kena la backup dahulu tmplate yg lama...dan barulah mencuba dgn yg bru. Itu adalah perkara normal utk melakukan perubahan. Tapi...tapiiiii....mengapakah indeks keberhasilannya adalah sgt memuakakan?? Dimana silapnya gua? B/ground dihrpkan hanya bfungsi ditengah, dkiri kanan adalah yg lama. Dan paling buat gua ingin menempeleng laptop yg x bersalah ini, bile gua restore blik template lame..semua link kat sidebar gua telah hilang. Ini sgt mengharukan. Situasi try-and-error yg mmg menjurus kepada error-forever. Gua tpksa gigih meletak link yg mane gua ingt shj...tpksa gugel blog yg gua suka baca dan link kan semula. Ini telah membazir waktu. Tambahan pula lagu2 di radio dan youtube yg bebudak ni pasang adalah balik2 lagu cintamukabuku...ini telah memanaskan ati dan telinga gua. Gua balik kangggg.......

Moral : Cuba-Try-Test itu indah sekiranya menjadi, tp ia akan menyepoilkan mud utk 30 minit pertama jika berlaku sebaliknya. Ditambah dgn lgu2 rumaja-bajet-comel berkumandang itu...ingin sj gua tujukan lagu cintabukulima ke muka memasing...eh??!

No comments: