Tuesday, October 4, 2011

Bencana

ni luahan emosi x terpimpin gua. nak luah kat sape kann...belog la..xkan nk luah kat mikha n nia ni..depa ape tau..berak secara berduet jek tahu ni ha...baru nak mluah prasaan, berak plak dah 2-2 skali..haishh..smbung sat ag....
*
*
*
*
*
arini gua cuti. bile cuti kena cuti dr segala benda. cuti dr komputer dan internet. tambahan pula hujan tatkala cuti2 begini mmglah heaven. tapi...........keheavenan gua terancam dgn panggilan telepon dan juga email yg menjurus kepada kebencanaan. mengapa perlu begini?? gua adalah manusia yg x suka bekerja last minute, x suke wat keje tanpa perancangan...bkn bmakna gua perfectionist tp kna bersedia in any situation n be prepared. Itu gua. Gua bknlah seorg yg expect the unexpected punye manusia. gua boleh expect in certain things je...not in evry things. 
Email n telefon..esok ada majlis launching kat cbc gua. Ada YB, DO, Penghulu and tahsesape lg. Ok, launch adalah esok, gua kena buat pape yg patut. 'Yang Patut" tu ape???..cbc gua tu ada mslh bgunan, almost 1 year utk betulkan itu ini. All the computers n stuffs semer da angkut ke ehem2..kat kontraktor ehem2..kat kl nun..so, mslhnye timbul bile ehem2 suh masukkan semer brg act like the cbc b'operasi la for that ceremony esok ari. dah la esok ada htpjk kat another cbc jugak. and the problem is..ingt senang ke nak angkut smer brg in such a limited time..and another thing is..nun from kl to melaka. cant u think?? tanye pihak ehem2 sana..ehem2 sini..xde penyelesaiannya. so, gua patut buat bangang je la sok..**buat-muka-kosong-x-ambil-tahu**
dan di saat2 bencana ni menimpa, tetiba ada plak da telepon from ehem2 nak tanye gua pasal kg wifi..tanye cbc gua line down ke hape ni..dia check line down...x ke gua gase nak melempang smbil menyantau mereka???? da dkt stahun cbc gua mmg x b'operasi..yg kau xtahu2 lg ni dah kenapa??? kau dok keje 1 bangunan...1 kampeni..1 department..and u said u dont know..what ur boss or others do? she said that, she dont know bcoz no one inform her...fine..korg mmg suke keje xde workflow, xde communications kehape ntah kan...penampa nak???
dan menambah kpd kebencanaan gua adalah kedit limit gua sdh mncapai limitnyer. maka xleh kol. naseb umh gua ada wifi, kalau x...mcmana??nak g bayau bill nak kena angkut anak2 plak ke tatkala kehujanan ini..hoh..itu adalah spt sgt mustahil utk dilaksanakan. nak bayau on9??gua xdo cimbclicks or mebengtuyu..gua hado embeng jek..nak bayau kena pakai itu saje. dan biasanya asben gua yg bayau tru cimb dia. dannnnnnnnnnnnnnn....asben gua adalah tiada di bumi hang tuah ini..beliau adalah outstesen ke bumi lain...beliau ke johor. nyampah2 n sejuk2 ni baek g msk spagetti jap. mknan adalah ubat segla stress...haicess...sekian. itu lah sahaja. bknlah suke sgt nak complaint, tp sumtimes we hv to let it go...and release.

Moral : xde moral pon. hadapilah dengan senyuman....puiiiii...(hadapi dgn sumpahseranahan hik3...)

1 comment:

Kak Lia said...

hahaha...sabauuuuu je la ek....