Wednesday, April 18, 2012

Gold Coast Morib

Gua adalah bosan. Bile bosan, terapi terbaek adalah menabur cerita dan gmbr disini. Mgu lepas-lepas gua g Gold Coast uols...tp bkn lerr kat ostolia nun..morib je  pun..tu ha tajuk pon x propa, letak morib supya lu org x excited sgt nk baca (ade ke org nk baca)...??? Plan pon ala2 tergempar je..macamm..eh, jom bwk anak2 tido otel kehape..pastu apply cuti dan booking kat website GCR ni. Lu kalau walk-in, silap2 rege dia adalah 4++ ok...gua bli on9 je senang..studio suite + 2 adult waterpark tix + 2bfast + 50% thai massage= rm232. ok lettew. apelagi lu nak..bilik ada jakuzi bagei..so, gua just beli 1lg tiket utk dania, rm15. Yg ni if lu org stay kat situ beli kat reception..leh dpt that price..kalu bli kat counter tiket will be rm20. Tag tu lu org bleh men ulang tayang rendaman smpai la checkout yer...

So, as gua g ahad...maka xtvt berendam dimulakan pd ptg ahad..membawak ke senin pg..tu blom kire lanjutan rendaman dlm jakuzi lg...maklum la memasing jakun...kah3...gua ekceli request nak bilik yg king bed facing the waterpark, tp kingbed sume ngadap selat melaka tu je...so, oleh sbb tajuk asal perctian adalah bertemakan kepuasan anak2, kepuasan makpak..ehhh?? dan2 gua cipta tema...maka twin bed pon x mengapa asalkan anak2 leh hadap itu w/park. Memalam kang..twin will be 1..ape de hal ye dak...

Ekceli byk jugak resort/hotel len along the way pntai morib tu..pepandai la uols surf..koser..tghari/dinner gua mmg mkn kat area medan selera situ je. Dlm 5minit or less from the hotel..Mmg meriah la wa ckp lu..bg gua, pemandangan sekitar pantai tu mmg la lawa..pantai dia mmg xla kan..selat melaka lu ingt lawa ke pantai dia??? mcm klebang/pntai puteri je...tp landscape dia sgt bersih n lawa lagik la...rase kalau Teluk Chempedak kat kuantan tu kalau nek taraf sikit buat mcm sini pon masyuk gak..eh..xmemasal...

Senin pas bekfes, dania+mika mmg mengelinjang nak terjun kolam lagik katenyer...gua mmg xkoser dah..so, abah dia g la layan smpai puas then checkout. Ikutkan plan gua yg asal..lps c/out morib gua nk tdo smlman kat admiral cove,pd..tp dek kerana tuntutan kerjaya suami kena g jb plak...gua singgah jugak la...xdehal sgt, sbb da penah pegi before this. So, next time repeat sini or kalau byk duit melimpah ruah smpai xtau nak wat gapo..g lexis pon oke jugekk..puii...

ni kat umh sblm brtolak
tgk da lapau jantan kenit gua..meja pon dia kokah...ko mampu??
kagum tgk air..padahal laut tu bkn la lawa maner
smpai akhirnya..eh gambor cam biasa la tunggang-langgang...x ikut susunan
klorge belang2...
papehal men taman sepam duluuu....
kat dtrn pntai morib..tp ade plak brg2 construction blkg tu..rase nak humban masuk laut je...
posing ngan anakanda plak
feewit
ok..pasni nak g mane plak??tunjuk je kat kompas ni..ape???seoull??kpop lettew...
auw..kan gua ckp..keta sorong/simen blkg tu mmg spoil betei..
mcm kat capetown je...(mcm la ko penah pegi)
giant seashell at gastropods
see..toilet punye tingkap leh men aum cak..tu gua bdiri dlm jakuzi..darattt sungguh!!
twin bed..mula2 masuk xla komot2 gini..anakda memasing da cop katil..apekahh??
view from or room

nampak???tu x menahan2 dah tu....
mari mulakan...
komain gembira dania..adik cam biasa ala2 macho sombong xde perasaan..
eh..gua pon gumbira jugek..lame x men air...
pink gitu...ni baju akak beliau ms kecik, mak dia kan bijak..ulangpakai je..pink pon pink la...
rendam secara duet

duduk bwh ni pulak..

the pier..mlm je bukak..gua tgk ala2 pub je..
gediss
ni da ari ke-2, gua kan pemalas asal boleh je upload...koser nak susun kih3...
yay!!
yay!!
pantai morib
what a beautiful...
nia with one of the giant seashell
feewit
the piers

bile ckp...adikkk...senyum..rope ni la kluor..hik3
bfast
ruang mkn yg selesa n pelbagai
honeystar
si capang pojaan ati
Admiral Cove PD

kekepaman jelas terpancar diwajah sdri...

ngamuk..asal bgn tido ngamuk..lempang sedas kang..hik3...alololo.
anak teruna bgn tido rilek jekk...

ok tu je..mls ar upload...
P/s : Xde pape nak pesan. Nak pegi, sila gugel website memasing..kih3..tetiba gua mcm nak buat hobi/buang tebiat baru la pulak..mcm nak terjah sume waterpark kat mesia..sunway lagoon, bgrc, tiara beach resort, gcr sume da g..pasni mcm nak g lost world tambun la..sedak ke x sedak??ke mcm wonderland melaka je??sedak??xsedak??ok mari gugel skrg..miahaha :)

2 comments:

illa said...

p lost world of tambun..takyah dok hotel..dok umah aku je 15min je perjalanan... tp beli mknn sendiri ..haha mak buyung cuti memasak..

ummimikadania said...

siryes illa???gua nak g nati ni..keh3...