Saturday, April 21, 2012

Siri Bercakap Dengan Dania : Edisi Pinsan

nampak sgt xde keje...apdet belog tabur cerita pasal anak sdri....eh, ritu gua ni saje2 la borak2 ngan anak dara gua si dania tu. cerita asal adalah pasal kawan2 beliau kat skolah..gitu je lah...tapi ada la mende yg gua mcm nak pinsan mendengaunyer....

Situasi 1

nia : ummi, akak rase macam nak bra la...
gua : ishhh...dah kenapa nak pkai bra..akak kan kecik lagi
nia : ni...akak rase mcm tetek da besau la (smbil angkat baju tunjuk)
gua : mane ade..kecik je, sok2 da besau baru leh pakai..
nia : tu kwn akak pakai bra..nama dia alya qistina (gua xkenal pun)
gua : aikk??4 years da pkai bra??dia gemok2 ke...??
nia : a'ah...tp bukan la gemokkk sgt..akak nak jugak la ummi, nti bli ekk


**gua da kompius ni, xkan 4tahun da ada pkai bra???**

Situasi 2

balik kg aritu nia borak2 ngan rayyan anak adik ipau aku..depa sebaya...

rayyan : awak...ibu saya kan nati ada baby baru
--adik ipau aku peknen lg, ank kedua dia sebaya si mika--
nia : oyeke..mcm baby zara ke
rayyan : aah (padahal mak ko xtau jantina pon lg)..eh, ibu awak ada baby x mcm ibu saya...
*
*
*
*
gua da nmpk dania lari2 ke arah gua, waktu ni gua mcm nak hilangkan diri je
*
*
nia : ummi, dlm perut ummi ada baby baru x?
gua : XDE...(dalam nada keras...keh3)

seriau ok dgn soklan begitu, ko dua bradik pon dah terkangkang2 gua menjaganya....nak tmbah 3??pinsannn laaa....

Situasi 3

masih lg hasil pemborakan mereka

rayyan : nia...jom men pakwe2
nia : ala..sy xde pakwe
rayyan : saya ada tau...mula2 kan...saya cium pipi dia...pastu cium mulut dia....
*
*
*
ok, pinsan!!!

bahaya bebudak sekarang...


Moral : Budak2 kuat terpengaruh dgn persekitaran. Sbg mak bapak, kt kena concern. Gua pon kuat tpengaruh gak..sape nak concern ke gua ni??hik3...

No comments: