Sunday, March 25, 2012

Taman Gelora

Yer..gua tgh mengajar skrg utk kelas sek ren. Tp ini tidak mampu mengurangkan kebosanan gua tatkala ini. Skrg bg shj mereka latihan, da gua teruskan xtvt pembeloggan ini. Ape cerita mahu tabur arini?? Ye hasil dari pengorekkan folder, jumpa gmbar..mka boleh rekacipta karangan skrg. Padahal artikel/buletin magazine msih tidak dihantar..dateline adalah 30 mac..x mengapa 29hb baru buat. Baru la rasa thrill...

Bile lapar menguasai minda, dan ternmpk gambar ini..mengingatkan akan kesedakkan rojak ayam taman gelora ini. Ye. Rojak ayam paling sedak gua penah rasa. Berada di medan selera depan IKIP-Kuantan mengadap lautan nan indah (yeke?) atau lebih dikenali taman gelora. Dulu, kini dan selamanya gua mmg sukakan rojak ayam ini. pergh..pergh..meleleh3 air liur...tetiba gase mahu balik kuantan skrg jugek...
Kenapa begitu menyukai?? Owh..dulu gua pernah belajar di Ikip ni..foundation sbntr utk ke asasi um. dan disni jugalah gua bertemu jodoh...masa tu bukan ada ikip-asasi um shj, malah ada asasi medic uia, ikip-jordan, ikip-utm, ikip-ostolia..and memacam la lagik..sume foundation before pegi obersi or ipta..dan gua telah ter"love-at-fisrt-sight" dgn si suami...dan berlanjutan la hingga kami sesama ke um walau lain course..beliau asasi hayat..gua fizik...ye..kami x cemerlang, maka masuk 2nd intake...***krik..krik...krikk...cngekrik berbunyi...**

balik kpd citer asal, rojak ayam kat sini cuma ada ayam, kentang, tauhu, sgla mcm kuih/cekodok disimbah ngan kuah kacang yg maha lazat..pastu pekena ngan laici ais...dihembus angin pantai..kdg2 disergah biawak..sgt indah keadaannya...selain itu ada byk lg mknan sedak..mee kari juga hebat..tp setiap kali dtg sini, gua n fmly biasa order rojak ayam je..fuhhh...lepas mkn2 boleh la menebeng kat tepi pantai..atau boleh berjogging..atau boleh la wat suke ati lu org...xde org nak kesah..jgn beromen sudah..x memasal kena tsunami..nti kena tsunami..camner gua nk g mkn rojak situ lagikk???
 mari mulakan dgn menabur gmbar2 sbgai penyeri belog sdri....

anakanda gembira meminum air
bonda dan my mikhail
 
laut..tg api/pdg lalang
boleh membajet musim panas spt di jeju island juga..tuii

atau boleh membajet hantu pokok spt gambarajah di atas

menawan bukan

lebih menawan

menebeng di pantai

muka puas mndpt rojak ayam

*
*
*

ABESS MANA GAMBAU ROJAK AYAM NYER???
*
TIADA
*
SBB BILE SMPAI TERUS TERKAM
*
MAHU TAHU..SILA PEGI MAKAN (xmemasal gua jd duta ni dah kenapa)
*
*
*
Sekianlah karangan saya yang bertajuk seperti di atas. 


Moral : Tmpt mkn sedak2 kena pulak mkn dgn org tersyg..mmg bertambah sedak..bak kate org pahang..pohpalehhhh sedaknyer..:)

1 comment:

MAYA said...

haha.. ye.. gua tertunggu-tunggu gambar rojak ayam spt yang telah dibentangkan dlm karangan diatas.. namun kecewa kerana yang ada hanyalah si pemakan rojak.. :)