Thursday, February 2, 2012

Pukul 2.45 pagi

Ye. Pagi. Tatkala ini gua sedang bertabah melayan mikhail memakan biskut. Itupun selepas gua buntu mengapakah beliau asek merengek n meragam tgh tdo..klau ikutkan ati pns rasa nk bekhen je, bg susu xnak..pting xnak..tepuk xnak..riba xnak..dkg xnak..garu2 xnak..gua 1 je..ni kalau bdk meragam ni..klau sume opsyen yg gua sbut x jalan..mungkinkah beliau d ganggu entiti??? Maka bacakan segala ayat quran yg dihapal..dr 3Qul membawak ke Ayat Qursi..ok..xjalan..xkan nk kna bc Yassin ni..***bapak beliau tu..tuu...sdg enak bdgkur bsama ank perempuannya, tanpa mngetahui dilema di alami si istri..hohhh***

Di dalam kesamaran lampu tido ini, diringi bunyi angin menderu di luar spt mahu ribut, gua brtanya kpd si anak yg msih mrengek dan mata trpejam...

"Adikk...adik nak apeni??penat la ummi" (padahal ummi ngantuk, ari mcm nk ujan,heaven klu tido lena ni)

--si anak msih merengek--

"Adik lapar ehh?"

Gua nmpk bliau angguk smbil mata tpejam...tp utk dptkan kpastian gua teruskan ptanyaan

"Adik lapar?Nak makan eh..biskut nak"

"Nakk..kutttt..."

--kala ini mata bliau da buka smbil mmbuat muka kasihan--


Ye. Begitulah puan2...mnjdi ibu mmg kna expect the unexpected. Tu naseb gua smpt bertindak bijak walau mgantuk. Bijak sbb gua offer dia biskut...kalau gua tanya adik nak mkn ape???


NAKK ACIKKKK(NASIK)......


Mgkin gua adalah ibu mithali sluruh dunia menanak nasik kul 2.45 pg umpama mhu mkn sahur. Eh, shur pon gua x berapa nk msk nsik sgt. Naseb ada belen biskut rusk. Da abes skping beliau pon isap susu dan..alhamdulillah..da tdo dgn muka penuh kepuasan...mga tdo smpi pg ye anakanda...


Anak tdo. Bapak dia da lamaaa tdo. Angin mnderu...masa utk gua plak tdo. Zzzzzz....


**mithali??patutnya da tjaga ni..g la solat sunat ke..tahajud ke..erkk!!!**


Published with Blogger-droid v2.0.1

2 comments:

Unknown said...

gegeh sungguh.. kalau dpt kt aku dh kena lempang..haha..

mmg letih melayan karenah anak nih teurtama bila keja esok hari..hadoi.. mmg selalu tak cukup tido..

Eza Faezah said...

amboi... mithali nye awk ni... keh3