Thursday, February 9, 2012

Cerita Yg Tertangguh

Org da masuk bulan feb 2012, gua masih blom mahu akhiri 2011. Pasai pa? Pasai ni ada gambor yg mahu tabur dlm belog ini. Dan ianya adalah sakibaki thn lepas dan new year ke gamak...ntah la..lupa ingatan...

Ombak Rindu
Lu org ingt gua x pegi sgt ke tgk cite ni?? Haruslah pegi...da beria sgt ada kabor sedey bagei..gua ni bukanlah x minat/sapot cite melayu..tp kdg2 cite mmg mcm gampang jek. Contohnya cite Lagenda Budak Syaitonn tu..gua kemain tpengaruh ngan trailer+lagu dia..pelakon pulak hebakk (kononnye), dan novel2 ahadiat akashah adalah dimana zmn gua membesar with....skli tgk wayang..macamkan gua nak sumpah seranah saje. And guess what, cite ongbak gindu ni..adalah sepesen...dah mcmna nak sapot cite melayu kat wyg pasni. Cite ni gua g ngan ahli sejimbaan sesihiran..cikfari & cikjah serta ank dara gua dania..keh3..

sblm tu...mari tabur gmbr anak sdri
ini jugek
kemain geli geleman gua tgk muka lu FL oi...suka sgt amek gmbor ngan aaron..hoh
si polkadot ini pon samer...bsama hariz..cess...ekeke
Cerita Sekolah Si Kakak
Ok. Thn ni mahu hantar anak2 ke sekolah supaya jgn la nk bermanja2 sgt ngan nenek kau a.k.a kazen gua. Nti kau org berlemak pemalas, hatta mengundang kemarahan mak kau. Eh, xde lah..sj nak kenalkan kakak n adik..bior reti bersosial sikit..puas n susah jugek nak carik tadika/taska yg ikut kehendak hati n mata serta yg paling pnting memenuhi kehendak poket yg x seberapa. Rata2 kindy+daycare adalah sgt mehei utk 1st reg...ngalahkan nak masuk U. Mula2 hjt nak anto Lil Caliph (bajet supaya anakanda membesar sbg ustzhpilihan)..tp dia amek kakak je, so adik kena la gua carik daycare len. Gua maleh la nak cmpak sorg sana...sorg situ..susah gua nak anto n nak kutip pepetang..kalau setempat kan senang..lgpun depa leh jumpe2 kalau rindu..ehh...dan akhirnya gua reg kakak n adik at the same taska/tadika..cuma rumah sebelah2 gitu..kat Tadika Seri Awan Suria..reg 950..ada kelas swimming evry friday n ada bljr mandarin instead of bm, english, jawi, smart reader. Science utk 4 years mcm akak, xde lg..and kalau nk tmbh leh la bayau lebey utk kelas teakwando or piano. Oo..xpayah..tgu kau besau sikit, akan mak kau pertimbangkan..keh3..so, monthly for both of them dlm 5++ gitu..xpe..mmg rate begitu..redho..

buku skolah
baju pj
uniform skolah beliau
Cerita Thn Baru
Thn baru dimulakan dgn sarapan sepasang suami istri yg "apa-yg-penting-kerjasama"..nasi goreng tomyam+cucur bilis bersulamkan kopi o panas sesedak tekak. Pastu entah bile pegi jenjalan bwk anak2 ke tepian sg melaka...kemudian menternak lemak di Old Town Dataran Pahlawan...pastu apetah lg..jln2 carik pasal..maklum la cuti kan...mmg carik nahas la bwk mikhail berjalan tmpt2 sesak..dia kan bgsa nak jln sdri..trolley nak tolak sdri..mkn nk sdri..bajet dewasa gitu laaahhhh....dan selebihnye melepak di rumah...
nasi dagang sedak kat jj

x kemana2, lebih baek beliau tido
jln2 mkn angin..nganga luas2..telan..
anakanda

ok..kalau nganga mkn angin x kenyang..lebih afdol ke kedai mkn..ni kat Old Town DP..pekena mee udang+nasi lemak+royi bakau+kopi es mmg sedak

ini hasil tgn kerjasama spsg suami istri...kui3...
da boring ape lgik..layan "mitmit" la beliau ituh..hoh..


Begitulah ceritanya. Mmg heaven dpt cuti sama2...jln sama2..mkn sama2..berkejau anak2 sama2..dan paling sedak suami adiahkan kami sesuatu...hak3..trus rasa mcm..ilebiyu like a thousand years..ecessss..x seberapa, tp cukup utk menyenyumkan gua..lalalala
*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
taraaaa...(kang ada kate gua menunjuk2 plak, padahal ini sebagai kenangan dri sdri..spya dijadikan motivasi tatkala bergaduh kelak..bila gaduh kena kenangkan saat2 indah n manis..maka tidaklah merajuk sehingga 3 hari, lalu sblh pon x mahu bersuara..keh3...)
*

*

*
mak kau dpt 2, anakanda dpt 2..feewit...

ok. Tu je nak cerita. Nak balik dah ni...mlm ni gemersik kalbu episod last...auww...x sabau nak tgk..

Moral : Cuti mmg sedak!

1 comment:

me said...

Assalam.. ok x tadika awan suria ni?