Thursday, June 16, 2011

Family Shopping Spreee :: Discover Northern


Cite da lapok, gua baru la terhegeh2 nak hapdet. Ni kalau blog apdet meaning that gua mmg da bosan xtau nk wat gapo. Thn ni punye Family Vacation adalah ke utara. Ye...konsep mestilah ada tmpt soping muahaha. Ni fmly vac belah my asben. As usual, organizer merangkap sponser adalah kemie (our uncle a.k.a pemegang amanah ikhtiar tabung hjh dasimah sekeluarga hehe). Gua maleh nk cite pnjg...tgk je la pics yg x berapa nak senonoh cara tgkapannyer..selebihnya adalah muka2 entiti..lgpon gua bz mengendong anak umpama keris terpacak di pinggang. Mmg dasar antu paku punye anak muahaha....asek nk berdukung je...rasa x balance smpai arini...ini adalah long journey pertama nek bus utk anak teruna gua. Dolu ms g kelantan nek keta sdiri, x mengapalah. Kali ni as usual, bus charted from kuantan to kedah. Tentatifnya :

Sabtu ( 4 Jun 2011)
Kumpul kat umh mama..sume da dpt posisi, baca doa dan terus jln..
Benti kat genting sempah
Benti lunch kat air terjun ape gua xtau...
Benti kat tapah
Smpai Alor Setar mlm, mkn dan tido kat rumah penginapan hijau kuning namanya...kroih2..tido

Ahad (5 Jun 2011)
Check out n sarapan
Trus menuju ke Wang Kelian..(1st time ni gua g sempadan thailand ni hehe)
Pastu smbung beli-belah kat Padang Besaq.....
Mlm tido kat homestay area aloq staq gak..kroih2..tido

Isnin (6 jun 2011)
Trus ke Kuala Perlis utk ke Langkawi (ferry delay 1jam..rmai nak mmpos manusia time coti skolah)
Dlm t/hari smpai lgkwi...nek bus sewa skali ngan pemandu pelancong..senang nak dgr dia cite lagenda mahsuri kehape benda dia nak cite kebestan lgkawi......
G rumah mahsuri..g beras terbakar..g nek kabel car (ni gua hangin2 ngan suami yg xmo naik...cis...kate rock tp gayat...ajak dania nek tp nak kena ada abah dia jugak...maka x nek la...xpe gua da penah nek b4 ni)
Idaman Suri - yg ni mmg stok mak2 suka...gua pon mak2 gak, tp gua mmg x geti nk beli belah pggan mgkuk segala, beli la buat2 kenangan n adiah org kawen
Balik mndi letak beg kat banglo kastam(sewa)..pastu kuor balik utk upacara membeli-belah sampai lebam (gua tengok jekkk..gaji pon x masuk ag time tuh..hampeh...)
Balik umah..kroih2...tido

Selasa (7 Jun 2011)
Check out
Dataran Lang, mana xdan nak beli boleh beli lg kat jetty tu
Tgu ferry dan pulang ke tanah besor
Gedebuk gedebak smpai kuantan dlm kul 2
Lempau2 beg, gua pulang ke melaka sbb rabu keje...gile penat nak mammmm.......tido kat muadzam..kat jementah dlm keto..smpai melaka dlm kul 9..gua masuk keje lmbt dlm kul 10 lebey gitu..

otw ke wang kelian
muka legend, ati cute
muka cute, ati legend *muntah*
ini mmg cute ekeke
@wang kelian...xdelah best pon..napetah nak kena soping jejauh smpai sini ahaks
nmpk berdoyon manusia..jln sikit ag dlm 10/15 minutes leh smpai satun...ye ke??
camwhore smntra masih mampu
cik non-makde-akak madi coba wayfarer..haiceh
diatas bukanlah keluarga kami!!
ok..cikgu anitalaili sudah jumpe yg berkenan ekeke...
nina n nia dlm feri
my lil family...apelah motip nak kena bergmbau ngan kubur mahsuri ni...??
tu tu..baju baru tu...smlm baru beli...ekeke
hantu paku with his dad
ye..anak2 sekelian..tu bukti korg dah makpak ko bwk smpai ke telaga mhsuri yer....
mari buat peace yaww!!
ye buat lagik
rase cam back to zmn silam..kalau kai kain batik lg mengancam...
posing lg sblm pggang mak ko patah
last day...
ni lah akibat x bwk stroller...cmpak je anak2 dlm trolley lugagge janji ko diam...muahaha
pastu feeling2 ko lah psgn paling bahagia dlm dohnia...huahaha..padahal gaduh sokmo...ekeke
dah mcm kek lapis dagu ko suami....adoiyaiii...rase nak wat lipo kat leher tu buang lemak...
***********FLASHBACK*********
tgk???geli2 x gua arini...dah la entri pjg berjela..sengaja nk tmbh kegelian kan...ade ke gua kisah. saje je nak letak pics kenangan gua n bff dolu. tu zmn memasing dara masih ada wakaka....last vacation kitorg sesama..mmg ronda 1 pulau..owh, rindu utk meronggeng bersama kamu semua (kali ni ronggeng secara muslimah la plak..kui3...)
@ mkm mahsuri


style kena hado..ko hado tgkap gmbor minum air cam kwn gua yg tepi2 tu haha...
on the top of gnung mat chinchang (beteii ke eja gini?)
*geli*
ni kek mano ntah...lagoon ke hape..x hengat..
ida-shaf-me-dada-illa
(miss our old gud days...bile mahu re-u??pool party asek n menjadik jekk  ekeke...)
p/s : mekasih kpd seponser..next year g bandung plak..tmpt soping kat mesia sume da terjah...kt terjah luor negara plak..tp sblm tu gua kena bayau ptptn dulu arrr....hohoho....

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.