Friday, June 24, 2011

Cerita Orang Kawen

Asal cuti skolah jek ada org kawen. asal ade org kawen jek, cuti skolah. Dah kenapa?? Tiba musim mengawan lettew...mcm la aku x kawen ms coti skolah dolu..ni dah boring2, meh la hapdet cite org kawen. Ni alkesah kawen kazen aku kat bangi 11 Jun ritu kat seksyen 7, bdr bru bangi. So..mjlis simple saje..belah laki meriah la..sbb kazen aku tu IT (ibu tunggal), muda ag..asben dia teruna la. Asben lama dia telah berselingkuh ngan bini org..hawau kan...nama jek ustaz kafa...tu la..hopefully kali ni biau ler bkekalan kan...amin....owh, lg satu gambor aku tepek ikut sedakkk haku je la..xde la ikut turutan..nak haplod pon benornyer maleh..
cecece..ni gmbau pembuka kesah
hantaran belah laki
hntran belah fomfuan
haku
ipah-abg ngah (abg haku yg ni ar dolu yg kaset rock dia haku dabeltape ngan lagu uks ms dia belajau kat itm dlu)-izah
bonda-adik-ipah
adik aku ni adalah dewa tido, kalau susah2 cmpak jek mikhail kat dia..konpem dak tu tido..kalau ngan aku mmg susah la nk suh dia tido. penat berzikir, aku menyanyi..penat nyanyi aku berlakon jd kucing, antu kum2, jet pejuang kdg2 lompat bntang....stillllll...dia xmo tido...
ni lah pengantinnyer...
ni pon..ms akad nikah kat msjid apetah..wane ijo kat bbb tu hehe...
ni bkn pengantin..ni anak haku. ada dialog dia ngan haku pasal kawen2 ni..nati kang aku cite...
ni pengantin gak..tp 5thn dolu la..nmpk produk yg terhasil??da 2 hokey...
adik-ipah-nia-kak nurul a.k.a kakak ipau (mak andam on that day)-rozie
adik aku mamat a.k.a mat jentut (kahkahkah) dan adik aku izah
nia with her aunty..da la paksa anak aku pggil dia melody...haktuih...
ni mmg salah feveret dewa tido ni..da kai ala2 wanita umno, tp pose gaya otomen...
ok..tetiba da mls nak aplod gmbau..sbb da ada dlm fb...so tu jek la alkesahnyer. thx to my abg de (xdo pics ko yer...) sbb da sewa homestay yg selang 2buah umah je dr umh mkcik aku. so, kami skorge dpt tido dgn aman damai dan selesa apetah lagik free kan..mmg tarbaekk. owh, sblm aku lupa...nak cite dialog aku ngan dnia la..kat umh mmg ade 1 pics kawen kami...
nia : ummi......nia rase nak kawen lahhhhh
aku : hoihhhh????ape??
nia : nak kawen la...mcm ummi ngan abah tuh
aku : sok2 nia da besau bleh la kawen....skrg kecik lg..(dlm ati...gatainya nyer la anak aku, dia tau ke kawen tu hapee??)
nia : nia nak kawen sbb nak pakai topi mcm abah tu (smbil tunjuk tanjak asben aku dlm gambor)
aku: lahaiiiiii.....ye lah..tggu ko besor dulu yer...(sadissss, ingt nak pkai crown ke hape..tanjak dia nakkk pkai)
**ko ingt abes disitu je ke perbualannyeer??**
nia : nape nia xde dlm gmbor tu ek??
aku : nia xde lg
nia : ooo ekkk...nia kat mane eh waktu tu???
aku : ni yg aku lemah nak terangkan...(xkan nk ajau pendidikan seks kat budak 3 thn)
aku : erm...ooo..nia ada kat syurga lg (demmmm...nape kuorkan pktaan yg membuah pertanyaan lg ni)
nia : syurga tu hape?
aku : syurga tu kat atas langit (aku mcm nak lempang dirik sdirik waktu ni)
nia : atas langit ada syurga??ada skali ngan bintang ngan bulan kannn??
aku : a'ah....
nia : mak dia ada x????(x memasal nk tanye salahsilah keluarga bintang bulan ni dah kenapa)
aku trus bukak cartoon network...kebetulan ada cite dia suke special agent oso...selamat aku......

p/s : entri ni campur cite org kawen ngan siri-bercakap-dgn-dania. aku kan pemalas...sekali harung jek sume. moral of the story is aku kena tingkatkan ilmu keibubapaan utk menangani soklan2 cepu emas spt nia di mana?mcmana nia lahir??adik lahir kat pusat ummi ker? dan soklan2 yg sewaktu dgn nyer.sekian.

No comments: