Friday, November 18, 2011

Kadang2...

Kadang2 gua rase menyampah. Menyampah dgn pemandu2 kat mesia. Kang gua migrate ke uk kanggg..kdg2 gua terpikir, adakah mereka lulus ujian memandu?atau ambil lesen di negara jiran??atau mmg dasarrr x reti bahasa...gua menyampah hatta rase bagai ingin turun dr keta dan terus menyekeh kepala dlm 3 das dan berlalu pergi kpd mereka2 spt :

Penunggang Motorsikal (sms)
Gua xde mslh kalau depa bwk dgn senonoh. Tp yg gua bengang kalau depa bwk moto smbil ber-sms. Bile sms, scra otomatisnyer keseimbangan bdn mrka di atas moto adalah agak huyung-hayang. Bile keadaan ini blaku, maka gua yg kat blkg adalah mnjadi sukar utk memintas, x pintas kang kau bwk cam puaka. Kejak ketengah, kejak ketepi. Kang kalau dah gua tersondol lu, ape cer ni bangg?? Pulak2 dak2 dlm kwsn utem (gua g keje, ari2 lalu shortcut dlm utem). kang x memasal lu konvo dgn cacat kekal! Mcmkan penting nau nk kena sms smbil bermotosikal. Bajet kau jejakapujaan kehape..puiii!!!
-googled-
Penunggang Motorsikal (tunjuk hebakkkk)
Ni golongan mat rempit gamak eh. Bangsa nak whilly2 ke apetah..depa biasanya buat kegiatan ni secara kump..dlm 3/4 bijik moto..dah tu kau g angkat/conget2 moto dpn gua. suke la plak gua tgk lu org????tu kalau jatuh, mmg gua lenyek tanpa rs belas kasihan.
-googled-
 Pemandu Kereta (telepati)
Jenis ni...bangsa yg anggap keta blkg/gua ada 6th sense atau boleh bhubung secara telepati. Bajet gua leh baca pikiran lu...nak masuk simpang ke..nak benti tepi ke dasar xyah bg signal. Maklum gua ade hubungan ati-ke-ati ngan beliau. Ape ke susah sgt nk bg signal??bukan kna turun keta, mintak laluan ke hape. Petik je signal tu. Pastu ada plak yg jenih lmpu signal dia di ubah jd warna yg x bape nk nmpak tu...eee aii...gase nak tumbuk2 lampu ngan tuan2 dia skali.

Pemandu Kereta (berasa diri sgt bijak)
Yg ni plak jenih terlebih suka bg lampu. Lampu Hazard!!! biasanya bile ujan lebat. dan skolah memandu mana yg ajau depa kalau ujan kena psg hazard lite???cer kabor?lampu tu digunakan utk kecemasan. Dan yg pling bangang mende kalau kena kat hi-way. Gua da byk kali gase menyirap ngan mangkuk2 ni. Dah la hiway ada 3 lane kan, dah tu kau bantai psg hazard..pastu kau dok lane kanan skali. pastu tetiba bile nak ke lane tgh....leh selamba je kau masuk. sbb apa??sbb bangang! nak bg lmpu signal tp da buke hazard. bodoh piang!!
-googled-
Pemandu Kereta (di-tepi-pantai-yg-indah)
Ni bajet bwk keta, jln tu apak dia yg punye. Bwk slow nak mampos di waktu pg tatkala gua nk g keje. Kalau keta lama xde la gua rase nak terajang, ni keta satria ke..keta baru2...gua mcm nape la mgkuk dpn ni bajet bwk awek tepi pntai ni..skli ble gua ptong..tgk tgn bersidai pgg rokok..slow n steady jek bwk 40kmj...dasarrr.....

Pemandu Lori (x-sadau-dirik)
Lori ni kalu dia pelan, gua phm la..tp kalau laju cam puaka..cilok sana, cilok sini bajet beliau ialah sebuah kereta mini. Bile da gase nak potong keta len x lepas, mula la ngimpit keta len..mabuk ke hape??ke lu nk terberak baiii???

Pemandu lori (berhemah x btempat)
kejadian bru gua alami 2ari lps. kdg2 ada pmdu yg bg signal or bg isyrat tgn supaya kt leh ptong dia if xde keta kat depan. lori yg sekor ni, gua nmpk dia bg signal...tp smpai sudah dia x masuk mana2 simpng or benti tepi jln. gua ni dok usha2 kot2 leh pintas...mklum jln bukit2, nk tggu lu..gua masuk keje kul 10 la gamaknyer. Skli tu dia bg isyarat suh pintas (pd firasat gua)..gua pon da sedia nk tekan odo ni..sekali..ok mak kau tanjat boboi....tu dia..tersergam treler ala2 optimus prime depan gua...eee..sialpalis tul...lu bg isyarat ape td??ke lu saje2 men lambai2...or mmg suh gua mati???

**tetiba gua mcm mls nak senaraikan dah. sbb mcm penat jek nak taip. gua x gase gua sgt berhemah, tp memandu bior la bertimbangrasa sikit ye dakk?? ok tu je gua nak membebel arini. renung2kan, dan slmt memandu!!**

Moral : Pandu Cermat, Jiwa Selamat!!!

No comments: