Wednesday, April 20, 2011

Siri Bercakap Dengan Dania

Situasi 1
Ya..mari "bunuh masa" dgn sessi bercerita disini. cerita tentang bulan. lokasi adalah didlm kereta tatkala mahu pulang ke melaka dr phg..jam sekitar pukul 11...smbil mengisap susu terlentang memandang tingkap menghala ke langit....

dania :  ummi, kenapa bulan tu ikut kita?
ummi : sebab dia nak terangkan jalan...
dania : kenapa dia nk terangkan jln?
ummi : ni kan gelap..kalau ada bulan terangla sikit abah nk bwk keta
dania : erm..dia sorang2 ehhhh??
ummi : a'ah (berharap perbualan terhenti disini)
dania : ibu dia xde ehhhh??
ummi : xde...dia sorg2 je...
dania : erm..adik dia mane ehhh?
ummi : adik dia dah tido
dania : owh..sape yg tidokan adik2 dia?
ummi : dia lah....(letih mak nakkkk)
dania : eh...ummmiii...da xnampak bulan..dia pegi tido ehhhh??
ummi : xdela..x nampak sbb ada awan (menyesal menjawab ini)
dania : nape awan tutup bulan??
ummi : xpe..jap ag nampak laaaa
dania : awan tu hape???
ummi : *pitam* (xkan nak cite : Awan ialah gumpalan wap air yang terapung di atmosfera. Ia kelihatan seperti asap berwarna putih atau kelabu di langit..bla..bla..)
dania : ummi, bintang mane?
ummi : bintang xde arini....
dania : ooo...dia pon da pegi tido ehhh...
ummi : a'ah ehhhh(suke nau dia sebut ehhh)
dania : ok tu je nak tanye...
ummi : hoihhhhhh....sabau je la....

Situasi 2 (dlm keta jugak di hari yg len)
waktu ni mlm gak la, bru pas amek dr umh kazen aku. pastu sementara tggu traf lite ijau...aku pon dok men ttp2 mata kengkonon silau.dgn hrpn xde la depa boring..at the same time leh la agah2 si mika tu supaya x pnjt dashboard segala...

ummi : nia..ttp mata..ttp mata..silau arr (smbil tgn wat2 ttp mata)
dania : ummi ni kenapa??
ummi : silau la...sakit mata tgk lmpu keta depan
dania : hurmmm...macam pompuan mengadaaaaaaaaa (thp menjeling plak kat aku tuh...)
ummi : *trus rase nak geget stereng keta*

Situasi 3 (kat rumah, tgh pkai tdung)
dnia mmg suke perati gerak geri aku nak mekap..kai tdg segala...sbb nti dia nak tirulah tu kan..dia kan over suke verangannss men work-work..da siap kai tdg...aku yg perasan muda-mudi ni pkai la sepit riben cam dak2 kai skrg kat tdg tu kan. tetiba ada suara kecik yg bg pandangan keji kat aku
dania : macam la cantek sgtttt pakai mcm tuh.....
menanah telinga mak nakkkkkkkkkkkk......ewahh..mcmkan ko pndai nau berfesyen...suke ati aku la..ko period pon blom ag...ekekeekeke..trus aku down rase cam hodoh benar aku kai gitu...dak kecik kan ckp jujur....huhu

Situasi 4
bile mika nangis2 meragam...aku suh dia tlg pujuk kehape kejap..tetiba dengau la dia membebel2 apetah...tp yg best tu dia ckp gini..dia bhsakan diri dia "akak"....
dania : eee adik ni..ko ni da melampau ehhh (ok terer sebut melampau tanpa pelat...perghh..). menangis saje...kang akak lepuk kang nak...biasa dia...(wahhhh...terer weh bebel..ikut sapetah)
pastu dia da bebel2..dia ckp lg...
dania : akak ni garang tauuuuu
**pitam-lagik-mak-ko-ni**

p/s : dah. tu je nak cite.penat dah menaip n memerah otak nak ingt dialog dia. entri pjg berjela-nak-mampos. bye. slmt ari rabu.

2 comments:

MAYA said...

sesungguhnya anak kamu sudah besar.. fahamilah..hehe.. layan je la weiiii.. tp bila jawab soklan bebudak ni kena jwb dgn bijak..kang jd lain plak kan.. heheheh

MeRaH JaMBu:LoVe DiArY said...

Haikal pun suka sgt2 tny macam2, kenapa itu, kenapa ini. Pastu bila bg jawapan mmg pasti akan jd meleret2 soalan dia tanpa ada kesudahan... Pitam!