Friday, February 12, 2010

Tora Datang Lagi.....

-di google dgn jayanya-

Tajuk entri tiada kaitan dgn cerita yg ingin disampaikan. Sengaja mengkelakarkan diri sdiri dgn harapan hati yg sdg gundah gulana menjadi ceria. Tapi hampa. X kelakar lgsung. Tidak sama sekali. Kenapa? Sebab "kerinduan" itu terjadi lagi. Kronologi kesah sedih dibulan februari :

Ptg ms miting kat Tg. Rimau, suami call nama dipanggil utk operasi lagi. Bermula dr ari ini 12.02.2010 - 28.02.2010. Oke, sgt lama. jd, terpaksa mhantar anakanda tercenta ke kg halaman lagi. Lagi. Padahal baru amik blik melaka membawa beliau ari selasa lepas. x sempat nak gomol2, bermanja bersama2 di cuti raya cina kelak. Sgt menyampahkan hati!! Kemas segala brg2, kul 8 balik kuantan. Suami ajak kwn kerana x larat nk drive balik kang. Smpai umah mama kul 11 lebey gitu. Pinggang sy sgt sakit. Trus masuk smbil baring dgn dania kesayangan hati. Rehat2, mkn nasi. Dania mata da cerah, ajak bermain segala. Xtau diri akan ditinggalkan. Kul 1 lebey kena bergerak pulang ke Melaka kerana dlm kul 6 or 7 suami nak kena g Ptrajaya plak. Saat utk tinggalkan dania sgt menyayat ati..beliau xmahu lepas dr sy. Asik nak dukung. terpaksa tipu ckp nak g berak. Kalau ckp nk g "work", beliau tahu..pejadah memalam nak g keje segala...Tahan airmata kerana malu dgn kwn suami...tetiba buat2 tido shj, padahal mata teringatkan beliau yg melalak kehairanan kenapa ditinggalkan lagi????
Smpai melaka, terus nak tdo kerana pggang semakin sakit. Tp airmata pula yg keluar laju x dpt ditahan2. Sedih mengenangkan nasib diri. Ceh...serius sedey dowh....suami cuba memujuk, x kuasa nk layan. Sedih kenangkan cuti 4 hari sendirian. Dah la destinasi operasi adalah rahsia sehingga team beliau smpai ke tmpt tujuan. Mcm la kau keje FBI..tp ptg ni td dah tau kat mane. jauh nun di utara. jgn kau pegi ke siam pulak yer suami. kang ko aku operasikan!!!
So, pg td masuk keje lmbt sket. Smpi je, huh...cikgu tadika da tanye pendrive virus segala. Ee...x dan2 kau yer, aku baru smpai ni. pastu dtg lagik yg suh wat peta segala..nak convert ke ppoint la..mcm2. smpai rase nak halau je mereka sume. org suh masuk kelas aku ajau xmo, blagak mcm kau da terer. tp hampeh!!---cukup2 sumpahkan mereka arini, pg td da segunung dosa aku memaki mereka didalam hati--
Erm..ptg ini bermula kehidupan seorang diri kembali. Buhsan. Harap2 tiada keliwon atau hantu cina mengacau sy sepanjang ketiadaan suami. Sy ni klu time berani..mmg brani la. Kang tetiba dtg rase takut...bunyi cicak pon sy ingt hantu mengajak sy bermain cak-cak. Tu blom kire bunyi kucing miang bergaduh yg sy imagine pontianak sedang melolong ke hape. Adoiyai. Harap keberanian sy berterusan. Maklum la cuti2..jiran tetangga pulang ke kg halaman wpon mereka bukan nak yam seng/mkn besar pon.
Hoh..benci...kenapalah suami kau masuk pencegah. Kan bagus ko dok bhgn it je cam dulu. Kalau ko g ksus memane pon sy leh ikut. Kalau blik lmbt pon tau ko kat opis shj. Tp, sy redha. demi mencari sesuap nasi utk kami sekeluarga...aku redha dlm paksa. dgn keadaan diri yg mengandung ini....sabarlah hati. bak kata org "syg isteri tinggal2kan, syg anak tangan2kan". eh, kalau syg perlu ke tinggalkan...pastu syg anak bleh tgn2kan...tah pape pepatah gitu. tetiba nak pertikaikan plak. oke. cukupla..penat nak taip dah.

Moral of the story : Redha je la. Xkan nak bunuh diri plak kan???Kang xpepasal masuk neraka.

5 comments:

MAYA said...

alahai..siannya ko zue.. nk buek camner kan.. sabar jelah kan.. sian kt nia jugak.. sabar banyak2..

pasni suh amir main forex, pastu buat fulltime.. then keja kt umah je..senang sket..

ummidania said...

maya : forex??hohoho...cam nak men saidina je bunyiknyer ekekeke....

mamarempit said...

uikk....sian zu...nk temankan jauh la plak...meh le pindah labis...leh kite memain sesame...main cak2....nak...huuu

dAdA said...

halalala..bergetar hati aku bace hehe sabor la weh zue..sonang2 mintak jek amir transfer belah2 ktn..ko pindah sane..kalu die pi operasi takyahler ko berjauhan ngan nia..isk isk kalau aku gitu mau meroyan jek hehe

nmzaki said...

Haha.. 'Tora datang lagi..' Terngiang2 suara mat sentul. Pasni buat tajuk 'nini cokelat celup..' plak.