Thursday, May 17, 2012

Siri Bercakap Dengan Dania :: Edisi "Syaitann"

Biasalah, blik skolah je si dania bercerita itu ini..tp ikut mood la...kdg2 gua tanye dia buat xlayan jek. aritu dia citer la...

nia : ummi...eh nak tau x..kwn akak badena (gua xtahu nama betul tp runut bunyiknya begitulah) tu kan..kena pukul ngan syaitan


*pause*


ok. Sebutannya juge jelas dan terang tanpa ayat2 manja spt setan atau syaitonnn...ianya SYAITAN. tanjat tahu.....

gua : hah??? Syaitannnn?? Kat mane?

nia : mama dia ckp..dia nakal sangatt..mama dia nak anto kat tempat syaitan. Biar syaitan pukul.

gua : adoii..takutnye...mak badena ckp cenggitu ke?

nia : aahhhh..mama dia ckp gitu..pastu budak 6years pon ckp kalau kt jht, biau kena pukul ngan syaitan

gua : kat mane tempat syaitan tu??

nia : jauh la jugak...tapi ada byk api....


*pause*


gua teka itu adalah neraka gamaknyer...

*

*

*
semalam dania cerita lagik.

nia : ummi..kan kawan akak yg badena tu kan...kena pukul ngan syaitan dah...

ummi : pukul?sape pukul?? 

nia : syaitan lahhh...dia pukul tgn badena macam ni (tunjuk gaya tgn dipukul)

ummi : mane kakak tau dia kena pukul??dia citer ke?

nia : xlah...akak nampak sdri...syaitan tu pukul.


*pause lagik*


gua da mula seram ngan citer beliau ni. keriru pon ade ni. syaitan apekah??
adakah beliau mempunyai deria keenam spt cite sixth sense..."i see dead people..."
eh.
tu dead people. ini SYAITAN. gilo apo leh nmpak syaiton rilek2 je.
alangkan ko tgk amukan pocong kat tv3 yg ala2 gampang antu bergolek xkira dalam semak atas tangga tu pon...ko seremmm...inikan pulak syaitonirrojim...
*
*
*
gegel keriru
*
*
*
siapakah watak syaitan dlm cerita beliau ni sebenarnya???
*
*
*
jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri....
aukkkkkkk (bunyik anjing menyalak sbg background sound) dan asap kabus penambah aksi serem.
*
*

*stop*


Moral : Kanak2 biasanya x menipu kan...kan..kan???? 

No comments: