Thursday, September 30, 2010

Terimalah hakikat....

Owh ada 1 cerita bangang tentang kehidupan sy pd mgu lepas. Kena tulih ni...kot2 ada yg terbangang mcm sy jugak kan. Ok..cerita dia mcm ni. Pesanan : cerita ni x best pon, jgn harapkan lebih dr itu.

Lepas2 raya ni,bdn ni mcm berisi je la pulak kan. Mula xde pasan sgt, tp ble kai jeans mcm xleh kancing jek pulak dah. Haih...biar bonar ni. Tgk perut mcm buncit2 je. Timbang berat da 49kg..gile ape, patut 44 or 45 je...Waktu tu sy ni lepas selsema n batuk2. Batuk yg stok ada rase mende mengorek2 kat tekak tu..batuk2 smpai nak termuntah pon ada. Bgn2 pg terasa pulak loya2. Loya? Muntah??? Apekah maknernyer......

Sy da saspen dah ni. Sy pendamkan aje perasaan. Pregnantkah sy??Owh tidakkkkkk!!! Sy belom sedia utk itu semua. Mika pon baru 5bulan. Dahlah doc suh jarak 5 thn. Tidakk. Sy da emo2..membawa ke tempat kerja. Balik kerja merenung kpd perut yg membuncit. Smbil tgn dilekapkan ke perut..mane tau kot2 ada benda menendang ke...xde..tp ada denyut2 nadi pd baju...pastu pelik..itu nadi sndiri atau yg didalam perut....uwaaa...tidakkkkkkkkkkkkkkk

Suami pulang jek terus mengadu da boncit..da gemok..pastu siap paksa mengaku ada "apa2 kan sy x?" baik awak mengaku... si suami ckp tiada. kalau ada papepun dia sanggup bertanggungjawab. Waklu!!!!

argh...x percaya ngan kata2 sang suami. sy pksa beliau pegi pasar mlm belikan tauhu bakar+kue teow+yong tau fu...dan yg paling penting jgn lupa belikan Pregnancy Test(ni kat psr mlm xde yer, bli kat farmasi la oke)! Beli...kalau x beli sy mmg mrh kelak. Naseb baik dia beli..pstu trus la nak test segala. Pastu mmg konpem la TIDAK HAMIL....syukur..hehe...saiko ke x saiko dpt bini begini. Dah kau mentekedarah mcm2 memalam...pastu perut ko buncit...ko tuduh suami apa2kan ko..pstu ko saiko ko pregnant. terimalah hakikat prut ko mmg membuncit xde hrpn utk leper spt dulu.

Suami : Da test eh..
Isteri : Dah (dgn wajah berseri2). Naseb x peknen...
Suami : Ala...x menjadik eh..kena cuba lagik ni
Isteri : Waklu la (dlm hati je..). B, psni kena tnam segala implan ke hape..wisau la...
Suami : *senyum*(tiada respon)

Pedulik la xde respon. Yg penting aku happy aritu sbb x peknen. Bkn xnak anak..tp belom bersedia. Yg 2 org ni pon aku dah terkangkang2 menjaganya...owh, bkn 2 je nak kena jg...3 termsuk bapak dia skali yer. Alih2 3 ari pastu aku period. Konpem x peknen kan. betul kan? Mmg perut aku tu buncit sbb mmg ada lemak disitu kan? Bukan peknen kan? kan? Aku saspen lg nih...eh????miahaha

p/s : terimalah hakikat kau da boncit, lemak berkumpul diperut mu itu. tp aku da kai losyen mustajab cam nora danish tu..x leper2 pon..hoh!!!


4 comments:

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

hahaha...nk cakap apa ek...nk guling2 gelak neh...

Baru 49??? belum 62 cam akak....amir leh dukung lagi tuh.... :p

illa said...

hohoho
klu ko ngandung lagi pasti kitorang kena melawat ko cpt2..

hehehe

MAYA said...

naseb tak peknan.. kalau tak..hehe..

terimalah hakikat bahawasanya kamu sudah boncit..hehe.. sila pergi bersenam bersama anak-anak.. ( diri ini lagilah buncit..)

MokCik Nuur aka Koi said...

wah...mak yg kicik ni pon berat dr mokcik...hehehe...xleh jadik nih...insis