Wednesday, February 4, 2009

Mentari Merah Di Ufuk Timur

Ada yang tertinggal

Setelah terbenam Mentari

Ada yang tertinggal

Setelah kering air di kali

Alam telah menyakinkan

Kau mesti pergi

Kau mesti

Alam telah menyakinkan

Kau mesti kembali

Bagai yang telah dijanjikan Illahi

Ada yang tertinggal

Setelah musnah semua mimpi

Kekal selamanya

Cintaku dengan cahaya mu

Kekal selamanya

Tetap dalam ingatanku

Lemas dalam rindu
Tenggelam dalam tangisan

Engkau telah pergi

Tapi masih ada...

Yang kau tinggalkan dalam kalbuku

Yang tinggal...




Saya suke lagu ini. Lagu. Lirik. Semua saya suke. Dulu ms Search nyanyi, sy x amik pot pun the lyrics behind. But after Amy nyanyi ngan Rabbani, saya mule tgk the lyrics. There's must be a good msg about this song ( yela mesti la kan, xkan Rabbani nak nyanyi lagu putus cinta plak kan). So, i did. Then i read the lyrics..OMG..this song adalah untuk Nabi Muhammad S.A.W yang kita sanjungi dan junjungi. Kadangkala muzik memainkan peranan penting utk menyampaikan msg lirik tersebut. Saya bukan org seni. Tp saya suke juga hiburan. Dulu iramanya rock dan rmai org x pasan the msg. But when Amy did this with Rabbani, then people start finding the lyrics about. Rox Amy..luv u..rabbani too..

1 comment:

Unknown said...

sungguh menyentuh hati.. selawat ke atas junjungan nabi muhammad s.a.w