Wednesday, August 5, 2009

Siri Bangga Diri - Cuppies Class

Ya. Betul! Saya bangga dgn diri sndri. Kenapa? Sebab sy dah berjaya mendaftarkan diri utk kelas Cupcake Kak Shida. Dan dah berjaya membuat cupcake, deco gumpaste, fondant bagai. Akhirnya sy dah tau mcmana nak buat dan kenal nama2 buat kek. Mende yg sgt asing dr perkakasan komputer..mouse..ram..hardisc..server..sume tu xde dlm nama2 bhn2 membuat kek. Yahuu...sy bangga mempunyai skill lain, selain ngadap komputer setiap hari. Tp jgn mengharap sgt hasil cobaan pertama sy ni. Sgt ngeri melihat hasil yg x seberapa tu hehe. Ingatkan sy cam kreatif, tp x bape kreatif sgt rupenyer. Tp sy x pedulik. Sy bangga jugak haha. Mak sy pon cam x pecaya sy leh masuk kelas cupcake. Masak pon x pandai, ade hati sy masuk kelas msk kek..haha. Oleh ssb itu la sy bangga dgn diri sy. Sy ada minat dlm memasak..ye la wat kek pon part of memasak kan. Selain sy hanya pandai men masak2 dlm komputer...sy da pndai wat kek sdiri lalala....OK. Kelas Cupcake tu kat umah Kak Shida kat Masjid Tanah. Sy g ngan faezah n liza (from muar). Mmg best kelas tu n k.shida sgt baik hati. Bukan takat ajau deco cupcake..siap ajau wat kek coklat, kek fondant, barbie doll cake n puding. Byrn tu sgt berbaloi la sgt2. Thx kak shida. Nati nak menuntut ilmu ag. Aritu cam x sempat nak tgkap sume yg dia ajar, pasal...kami nak wat figurine pon terkial2. Nak wat teddy bear dah rope tikus jadiknya. Papepun, kwn2 yg attend kelas n cikgunya sgt sporting n baik hati. hrp jumpe lagik. To faezah : ko mmg jumpe ngan aku sokmo..no hal la..ekeke...so, ni la pics kelas tu...

Hasil kerja seorang perempuan yg tidak kreatif..iaitu..SAYA

saya tersengih kebanggaan...

sy punye jugak

sy bersama kek coklat lembab...

kek fondant..leceh tu nak buat ropenyer..patut mahal..

tgh deco ag...

Sifu...kak shida yg sporting n besh..puji supaya dpt mkn kek lagik ble g umah beliau haha..nak tart nenas boleh??ekeke...

barbie doll kek separuh jln..x smpt siap pasal dah nak mlm sgt..liza bwk balik...smbung deco

bljr wat munge2 jelly..



perkakasan yg sgt berbeza dgn perkasan komputer huhu...

liza n her hasil kerjanya

faezah yg telah dihasut oleh sy utk g kelas ni...tu hasilnye..sgt bangga kan??

faezah-me-kak shida-liza-cikgu rohana

Moral of the story : Sesekali belajar sesuatu yg mendatangkan hasil begini sgt bermakna. Mencari skill lain selain dr ape yg kt tau memberikan kepuasan yg berbeza. Bayaran tidak penting kerana ilmu yg dituntut sgt berharga. Mungkin sy leh jd usahawan cupcake nati. Itupun stelah hasil seni saya se"perfect" martha stewart. Kawan2...SILA BANGGA dengan aku weh...

5 comments:

dAdA said...

pergh zue giler aku kagum ngan ko..boleh ler wat class untuk kami di kl..giler tak sabar nak blajar weh...

ezanoor said...

wawawawa....guwe belum update blog guwe...huhuhu....

Anonymous said...

kagum sey....
sile la ajar kwn2 kat kl ni :P..
eh tetibe sama lak komen ngan dada..
wei dtg kl cepat...ok

Ain said...

Weh, aku pun kagum ngan ko seh...Terer la..Aku tak reti lg buat2 kek ni..Pernah buat kek lembab sekali, jd bantat lak..huhuhu

--<@maya@>-- said...

kagum banget!